onsdag 8 december 2010

Kan verkligen inte fatta det....

Peter kom med världens mest hemska nyhet idag när vi satt och åt lunch..
"stor rockepok går i graven..."


The Ark ska splittras... 
GREATEST HITS-ALBUM OCH AVSKEDSTURNÉ
"Till våren åker The Ark ut på en klubbturné och sista chansen att uppleva The Ark live blir under sommarens turné som startar i slutet av maj.

“Efter sommarturnén kommer vi lägga ner bandet. Vi känner att vi uträttat det vi skulle artistiskt och att det nu är dags att gå vidare i livet. The Ark har varit en väldigt stor del av våra liv och kommer alltid betyda mycket för oss. Därför vill vi göra vårt 20-års jubileum 2011 till en rejäl avskedsfest. Samlingsskivan summerar vår karriär och våra största hits. Vårturnén kommer att bli en present till fansen då vi återvänder till scener vi stått på genom åren för att bjuda på intima och unika konserter. På detta vis vill vi hylla dem som varit med om att skapa The Ark som fenomen. Sommarens turné blir ett fyrverkeri av hits, allsång och bombasm. Vi ses nästa år!”
The Ark, december 2010."

Jag tror seriöst att jag dör... Detta är inte okej... Detta är bara så tragiskt som det kan bli och jag skojar inte... The Ark är ett band som jag älskat nu eller nej, AVGUDAT sen 2007!
Det var ni som hjälpte mig att bli mig själv igen under en period på 2-3 år! Ni var de som väckte mig till "liv" igen. Ni var de som fick mig fatta att allt handlar inte om att vara som alla andra, utan att det handlar om att gå sin egna väg, finna sin egna tro om vad livet är om hur världen fungerar och allt sånt. Eran musik gjorde mig lycklig, era konserter fick mig gråta ur all min ilska, era kramar fick mig att bara skaka och gråta av glädje,de gjorde mig lycklig. De fick mig att känna mig mindre ensam.
Stunderna jag haft med er ensam hemma och med er på konserter och med bilderna man tagit med er... det är de bästa stunderna jag haft i mitt liv. Ni har gjort mitt liv till något.
Å jag vet... Det är sjukt att ett band kan ha gjort så mycket för mig, sjukt hur 6 personen jag egentligen inte alls känner kan ha hjälpt mig så mycket genom livet.
Var jag ledsen var det er musik jag lyssnade på, var jag glad var det er musik jag lyssnade på... i 2 år var jag totalt galen i det här bandet, jag var helt såld och allt jag gjorde var att leta bilder, videoklipp och all information om er. Er musik fick mig att hitta vänner jag än idag är bra kompis med... Totalt galen var jag!
Idag är jag bara tacksam över hur mycket ni hjälpt mig. 
Det är hemskt att ni ska lägga av och jag tror jag inte bara talar för mig själv när jag säger detta!
The Ark kommer alltid vara mina favoriter, så är det bara.
Älskar er.
Tack för allt och för den tid ni spelade för oss alla fans!
Tack!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

ett bevis på att ni vart här kanske? (a)